Wpływ filtru Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Filtr od Google? – na czym to polega??

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakładane są one ze względu na stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.

Filtr Google i co dalej?

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet zupełnie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.

Top