Skieruj się tutaj, jeżeli ciekawi Cię aktualna oferta private blog network.
Żeby konsument znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe rzetelne i użyteczne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – pomocne jako element złożonej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci portali są najczęściej wykorzystywane jako jeden z punktów złożonej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem należy poświęcać mnóstwo czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.
Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie widoczne są istotne informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, pełna nazwa oraz adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Inna ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na linki do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, godne przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, doradztwem finansowym i aktualnymi wydarzeniami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO