Pragniesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu Krakow? Skieruj się na seo4.net
Znamy trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– kraj (przykładowo “producent słodyczy Polska”)
– miasto (“klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie może walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to trafne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Eldom G42 czarna,
– smartfon LG G6 niebieski,
– obuwie sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert popularnego piosenkarza lub Zielone Świątki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków powinno się zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony internetowej.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]